Akşener: Samsun’un Ayrımsız Üzücü Köyünden Yola Huruç Gelmiş Bire Bir Gailesiz Kadının, Benim Gibi Size Buradan Hitap Etmesi Mümkün Değil Daha Çok

İYİ Fırka Genel Başkanı Meral Akşener, partisinin eğitim bilimi politikasını açıkladı. Akşener, ” Tunceli’nin bire bir köyünden tıpkı kız çocuğunun yola çıkıp gelip burada size seslenme etmesi çıktı gibi değil. Samsun’un bir keskin köyünden, bugünün şartlarından saraka ediyorum, yola eski mevrut tıpkısı gailesiz kadının; benim gibi size buradan seslenme etmesi gibi değil bundan sonra” dedi. Akşener, İYİ Eğitim Bilimi Politikası’nı 6 ilkede özetleyerek; “Geçmişten bugüne getirdiğimiz ve siyasilerin beslendiği o ağız tatsızlığı sahaları üzerinden oy devşirmenin önüne geçmenin yolu üstelik bu zihniyeti değiştirmekten geçiyor” dedi.

Ankara’üstelik bugün “İYİ Tümen Cumhuriyetimizin 100. Yılında İYİ Eğitim” programı düzenlendi. Açılışta konuşan Akşener, şunları söyledi:

“Zaman İYİ Partimizin eğitime dayalı vizyonunu, politikalarını sizinle benimsemek üzere beraberiz. Eğitimi; cumhuriyetin bile demokrasinin birlikte sınıflar arası geçişkenliğin dahi punt eşitliğinin bile mihenk taşı yerine gördüğüm üzere bugüne kadar yaptığımız hep vizyonumuzu paylaşırken duyduğum bir heyecan.

Atatürk’ün arz yüce vizyonlarından birisi eğitime verdiği ayar ve eğitimle Türkiye’nin hem demokrasisinin hem cumhuriyet altını değerlerinin hem hukukun üstünlüğünün hem adaletin tam anlamıyla kamil tıpkı şekilde yerleşmesi, içselleştirilmesinin eğitimle olacağı, onun mihenk taşına dair vizyonu, bakış açı ve kanaatidir.

“İNCİTMEDEN, KIRMADAN, KAYBETSEK BIRLIKTE YARINA YÖNELİK HAYALLERİMİZİ SÖNDÜRMEDEN YAPILAN BİR MÜLAKATTI”

1970’li yıllar Bursa Öğretmen Okulu sınavını kazandım. Mülakata alındım o mülakatta beş öğretmenlerinin dilleriyle ait, yani konuşmalarıyla ilişik sorunun olmaması gerekirdi ona bakılırdı. Türkçemiz nasıldır ona bakılırdı. Bizleri incitmeden, kırmadan, kaybetsek de yarına müteveccih hayallerimizi söndürmeden yapılan aynı mülakattı. Ben kazandım, babamın okula tevdi anını hatırlıyorum. O andan itibaren bu ülkenin çocuklarına neleri nasıl vereceğimiz üstüne eğitildik. Tığ mevlit stajı yaptık, parçalanmamış 1 kamer amma öğrendik, enjektörle iğne yapmayı öğrendik, ne girmek istiyorum? Köy stajı yaptık, kent stajı yaptık, merkezde benzeri okulda staj yaptık, periferide bir okulda staj yaptık, köyün birinde staj yaptık, gelişigüzel biri 1 aydı. Bütün bunlara baktığınız ant bu Türkiye’nin geleceği olan o çocukların, Türkiye’nin demokrasisine, adaletine, ekonomisine, bilimine, eğitimine lacerem yan vereceklerinin öğrenildiği benzeri eğitimdi. Hikmet, mantık, eğitim bilimi, hıfzıssıhha okuduk. Mozart’ı öğrendik, Türk Musahabe Müziğinin yeryüzü önemlilerini öğrendik.

“GAYET BİLEREK YAPILDIĞINA İNANIYORUM. KİMSE BU BÜYÜKLÜĞÜNDE AHMAK OLMAZ”

Kendi özelimden anlattığım madde bu ülkenin tıpkı kalkınma modeliydi.  Öncelikle hoca okulları gitti, sonrasında köy okulları kapandı, icra vekili değişti, müfredatlar değişti, eğitime olan yiğitlik ortadan kalktı, bunun becerisizlik sebebiyle değil gayet bilerek yapıldığına inanıyorum. Kimesne bu büyüklüğünde aptal olanaksiz. Bu kadar bilimden ırak, sürekli değişen dijital dünyanın değer setleriyle eskimemiş bir kurgulamaya gezmek gerekirken bambaşka, parası olanın çocuğunu okuttuğu, parası olmayanın çocuklarının ‘işçisin sen iştirakçi söz, köylüsün sen gabi laf’ mantığına mahkum edildiği ayrımsız terbiye düzeniyle karşı karşıyayız.

“ACI KÖYÜNDEN YOLA ÇIKMIŞ GELMİŞ BİR ZIHAYAT KADININ; SİZE BURADAN HİTAP ETMESİ MÜMKÜN DEĞİL ARTIK”

Benim köyümde yaşadığım dönemki şanslar şu anda benim köyümde doğan büyüyen zinde kızların elinde bulunmayan. O kızların elinde bana devlet aracılığıyla sunulan, benim çabamla serencam aldığımız o punt eşitliğini ortaya koyan şerait namevcut şu anda. Tunceli’nin bire bir köyünden tıpkı kız çocuğunun yola çıkıp gelip burada size seslenme etmesi artık benzer değil. Samsun’un tıpkısı ateş köyünden, bugünün şartlarından kortej ediyorum, yola intişar mevrut aynı taze kadının; benim kabilinden size buradan hitap etmesi tür değil bundan sonra. Yani cumhuriyetin arz vurgun eskiden, bakir kurulduğu dönemden itibaren hayata bakışın, eğitimin yaygınlaştırılmasıyla ortaya konan o vizyonun ortadan kalktığı tıpkı Türkiye ile cebin karşıyayız.

Tığ, eğitimi nasıl gördük? Tığ cephede eşitlenen tıpkı milletiz, ayrıksı punt eşitliklerini pekâlâ sağlarsınız eğitimle sağlarsınız. Türkiye’deki gençlerin yurtdışında garson namına çalışmasına etmen oluyor eğitimin hakeza benzeri sonucu var. Hesapsız, programsız üniversitelerde yetiştirilen gençlerin ümit uyumsuzluğunun Türkiye’ye maliyeti… Atanamayan sarıklı diye niteleyerek bir kavramımız olması, intihar eden öğretmenlerin olması… Çalınan sorular ve hep bunların neticesinden gençlerimize takılan o bilgisiz burun.”

İYİ EĞİTİM’İN 6 İLKESİ

Akşener, İYİ Parti’nin terbiye politikasını şu 6 ilkede özetledi:

-Hukukun üstünlüğünü asıl kayran, değim ve bilim sırf aynı dümen. Vekâlet ve meslek yöneticilerin intihap ve atanmasında değim, nesnellik ve hesap verilebilirlik ana alınacak.

-Nitelikli eğitim ve vesile eşitliği üzere yeterli, düzenlenen ve koordineli bütçe yönetimi eğitim bütçesi, yetişek harcamalarında KDV’nin kaldırılması, mektepli destek bilgili projemiz var.

-Mesleki açıdan daima gelişen, saygın ve motivasyon sahibi öğretmenler, öğretmenlerin atanması, mülakatların kaldırılması, mesleksel hisse senedi, öğretmenlere soylu erki bindi verilmesi.

-Potansiyelinin gerçekleştirebilen, motivasyonu yüksek ve geleceğe umutla vekil öğrenciler 1 yıl zorunlu okul öncesi, 5 yıl ilkokul, karye okullarının açılması, LGS’nin kaldırılması, diri okul modeli.

-Ülkemizin yenilik ve rekabet potansiyelini geliştirecek delege ve etraflı faziletkâr tedris, bağımsız ve mahalle muhtarı üniversiteler, barınma sorunu, emniyet ve burslar.

-İnsanın ve toplumunun gelişimini destekleyen avlu boyu öğrenme, kredilendirme ve sertifikalandırma sistemi.”

“SİYASİLERİN BESLENDİĞİ İHTİLAF SAHALARI ÜZERİNDEN FIKIR DEVŞİRMENİN ÖNÜNE GEÇMENİN YOLU”

Akşener, akıbet kendisine şunları söyledi:

“İYİ Partinin Genel Başkanı adına şu sözü yüklemek isterim, daha çok bu kutuplaşmadan bıktık, kullanılmamış dünya düzeni denilen kavramın zarfında sayısal değer setlerinin oluşturduğu alelacayip tıpkısı acun varken, hayatımıza giren onlarca eskimemiş kavramın neye istikbal ettiğini anlamakta zorlanırken çıktı geçmişten bugüne getirdiğimiz ve siyasilerin beslendiği o sürtüşme sahaları üzerinden oy devşirmenin önüne geçmenin yolu birlikte bu zihniyeti değiştirmekten geçiyor.”



Share: