Kars, Ardahan ve Iğdırlı Dağcılar, Cumhuriyet Bayramı ve Kars’ın Kurtuluş Yıl Dönümünü Doruk Tırmanışıyla Kutladı

TACETTİN DURMUŞ

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar, 29 Ilk Teşrin Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 102’nci yıl dönümü nedeniyle 2.500 rakımlı Tekelti Dağı’na şahika tırmanışı yaptı.

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar bu haftaki rotalarını, Iğdır’ın Tuzluca ilçesinde kâin 2.500 metre yükseklikteki, engel derecesi bakımından K2’ye benzetilen Tekelti Dağı’na yöneltti. Beceri tırmanış mucip it canlı dağın zirvesine ulaşan dağcılar, Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın düşman işgalinden kurtuluş sene dönümü coşkusunu alay malay yaşadı. Dağın zirvesinde mevcut direğe Türk Bayrağı astıktan sonradan alem ve flamalarını açan dağcılar, kamu şüheda üzere gocunmak duruşunda bulunduktan bilahare İstiklal Marşı’nı okuyarak, zirvelerini özellikle Halas Savaşı şehitleri görünmek üzere birlik şehitlere adadı.

“KARS, İKİ MİLLİ COŞKUYU BİR ARADA HAYAT DOLU BİR ŞEHİR”

Zirve tırmanışı ile ilgili olarak açıklamada bulunan Karslı alpinist Harun Çalkın, şunları söyledi:

“29 Teşrinievvel ve 30 Teşrinievvel bizim üzere makro iki sıra. 29 Ilk Teşrin bilcümle vatanımız amacıyla kebir olan Cumhuriyet Altını Bayramı, 30 Ilk Teşrin bile Kars’ın antagonist işgalinden halas günüdür. Buna güvenerek bizler birlikte Tekelti Dağı’na şahika yaptık. Şehitlerimizi burada bire bir yol henüz elgin ettik. Hocalarımız Bülent Mavzer ve Alpay Korkmaz’ın açtığı rota ile gördüğünüz kabilinden teknik ayrımsız tırmanış gerçekleştirdik. Buraya gelmek talip arkadaşlara Tekelti Dağı’nı tavsiye ediyoruz. Bayağı yabancı ülkelere gitmelerine lazım bulunmayan. Burada çok keyifle tırmanacakları bire bir rota var. Buraya gelsinler ve görsünler. Buradaki misafirperverlikle karşılaşacaklar. Aşağıda çığlık evimiz dahi var. Dağcılar bu evde ihtiyaçlarını giderebiliyorlar. Kars, Ardahan ve Iğdır’üstelik dağcılık kültürü çokça güzel tıpkısı şekilde ümranlı. artık üstelik bakir projelerle faaliyetlerimizi sürdürmeye bitmeme edeceğiz.”

“İKİ BAYRAMI BURADA KUTLULAMAK BİZİM İÇİN HADDINDEN FAZLA KEYİFLİYDİ”

Sümeyye Orhan, “Ego Karslı değilim fakat Kars’ın dağcılık alanında haddinden fazla değişik bire bir özelliği var. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ekim birlikte Kars’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 102’nci sene dönümüdür. Bizlerde bu coşkuyu burada sürdürmek için Tekelti Dağı’na çıktık. İki bayramı burada kutlulamak bizim için çokça keyifliydi” dedi.

Kars Kafkas Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencisi Methiye Ağaoğlu, “Doruk Dağcılık Kulübümüz ile alay malay zaman Tekelti Dağına geldik. Ana amacımız 29 Ekim’i kutlamak. Kars, Ardahan ve Iğdır’üstelik toplamda 50 şerha dağımız var. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 30 Teşrinievvel bile Kars’ın halas günü. Bu yüzden mutluyuz. Kars bu yönüyle çifte bayramı olan bir tane ilimizdir” ifadelerini kullandı.

“MUSTAFA EKSIKSIZLIK ATATÜRK’ÜN ÇİZDİĞİ YOLDA NİCE YÜZYILLARA”

Zirve Dağcılık Natür Sporları Kulübü Iğdır Büro Müdürü Bülent Mavzer, “Cumhuriyet Altını yürüyüşüne tıpkısı anlam esermek üzere Tekelti Dağı’ndan ipli tırmanış ve ipli iniş yaptık. Bugünkü zirvemize Cumhuriyet’in onuruna bire bir valör katalım dedik. Benzeri tırmanış faaliyetini birlikte bitirdik. Tam Cumhuriyet severlere Iğdır’dan selam gönderiyoruz. Nice yüzyıllara, Cumhuriyetimizle ve Mustafa Eksiksizlik Atatürk’ün çizdiği yolda nice yüzyıllara” dedi.

Son adına zirve tırmanışını değerlendiren Türkiye Dağcılık Federasyonu Kars İl Temsilcisi Alpay Korkmaz da “Bugün çokça kavi tıpkısı tırmanış gerçekleştirdik. İnişimizi tamamladık. Birazdan aşağıda olacağız. Bura Gün Doğusu Küçük Asya Bölgesi’nin yarı beceri tırmanış gerektiren bire bir özelliğe cemaat aynı dağıdır. Heveskâr dağcı arkadaşlarımızla birlikte sakıncasız tıpkı baş aşağı yaptık. Kars, Ardahan ve Iğdır üstelik dağcılığı sevdirmek ve henüz dahi yükseltmek, eskimemiş rotalar fora etmek için çalışıyoruz. Zaman kullanılmamış arkadaşlarımız üstelik bizlere katıldılar. Çokça iyicene tıpkı canlılık yaptık” dedi.